Perakendecilik, üretici ve tüketici arasında malların naklini sağlayan aracılık hizmeti olarak tanımlanmaktadır. Perakendecilik, mal ve hizmetlerin son tüketiciye satışının yapılmasını içeren bir süreçtir. Perakende sektörü denildiğinde;

  • Gıda-tütün-bakkaliye
  • Mensucat-giyim eşyası-deri eşya
  • Mobilya-ev eşyası
  • Madeni eşya-cam porselen- elektrikli ev eşyaları
  • İlaç-ıtriyat
  • Kereste-inşaat malzemesi
  • Makine-yedek parça
  • Organize perakende
  • Büyük mağazalar
  • Kitap-kırtasiye
  • Mücevherat-antika-oyuncak dalları sayılabilmektedir.

Perakende sektörünün dünyadaki büyümesine paralel olarak, ülkemizde de bu sektörde gözle görülür derecede artan gelişmeler var. Perakendecilik üretici ile tüketici arasındaki geri bildirimlerin en yoğun yaşandığı sektör. Bu nedenle de cazibesi gün geçtikçe artıyor.

Aslında iki yönlü olarak hizmet veren bu sektörde, tüketici kendisine sunulan mal ve hizmetlerin gelişmesini izlemekte ve zamanında fark etmektedir. Diğer taraftan mal ve hizmet sunan üretici de bu sektör sayesinde tüketicinin nabzını tutabilmekte, geri bildirimler ile kalite ve gelişimini iyileştirebilmektedir.

Perakendeciliğin tüketiciye açılan yüzü olan mağazalardaki mal ve hizmet çeşitliliği, personel ve müşteri yoğunluğu, tedarik-stok-satış politikaları ve finansman boyutu nedeniyle tüm bu iş süreçlerini kapsayacak teknolojilere ve tam bir entegrasyona ihtiyaç vardır.

Perakendecilik, tanımı gereği malı ya da hizmeti üreticisinden satın alarak, son tüketiciye satmaktır. Bu nedenle sektörde stokların etkin yönetilmesi, hız, verimlilik, en önemlisi de tedarik zinciri yönetimi büyük önem taşımaktadır. Doğru seçilmiş ve uyarlanmış yazılım sistemleriyle yönetilen bir tedarik zincirinin etkinlik düzeyinin yükseldiği yapılan çalışmalarla kanıtlamış bir gerçektir. Netsis Yazılım perakende çözümleri, günümüz perakende uygulamalarına özel olarak tasarlanmış, sektörün tüm alanlarına bütünleşik çözümler sunmaktadır.

Faydalar

  • Mağaza ve kasalara özel hazırlanmış NETPOS modülü ile, kasada satış ve tahsilat işlemleri aynı anda yapılabilmekte, nakit, taksitli kredi kartı, taksitli açık hesap, döviz vb. çeşitli ödeme seçenekleri, istenirse tek alışverişte parçalı olarak da işlenebilmektedir.
  • Puanlama, sadık müşteri, mutlu günlerde hediye/indirim gibi araçlarla satış arttırmaya yönelik faaliyetler yapılabilmektedir.
  • Açık hesap, kredi kartı gibi tahsilat araçlarının arka ofiste etkin takibi ile etkin finansman kontrolü sağlanmaktadır.
  • Mağaza ve kasalardaki işlemlerin merkezi veritabanında toplanması ile, müşteri deneyimlerinin sahadan istenen detayda aktarılması ve dağıtık zincir mağazalar için merkezi karar destek mekanizması oluşması sağlanmaktadır.
  • Mağazaların stok/satış dengesi ve finansman yükleri sistem üzerinden izlenebilmekte, yönetilebilmekte ve performans ölçümlerinde kullanılabilmektedir.
  • Gerçek ürün karlılığı tüm detayıyla (geri dönüş ıskontoları, mağazalar arası transferler) izlenebilmektedir.
  • Onaylı yazarkasa kullanan işletmeler için sağlanan entegrasyon ile, işlemlerin tekrarsız, hatasız ve hızlıca yapılması sağlanarak, kasa kuyrukları, bilinçli/bilinçsiz oluşan kasa açıkları, stok ve ödeme bilgileri tutarsızlıkları önlenmektedir.
  • Tüm tedarik zinciri bütünleşik ve etkin olarak yönetilebilmekte, tedarik performansları tanımlanmakta ve ölçülebilmektedir.